iMappinga Graphical Approach to Semi-Structured Knowledge Modelling
Heiko Haller
|
|
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
iMapping is a technique for visually structuring information objects. It supports the full range from informal note taking over semi-structured personal information management to formal knowledge models. With iMaps, users can easily go from overview to fine-grained structures while browsing, editing or refining the knowledge base in one comprehensive view.
An iMap is comparable to a large white-board where information items can be positioned like post-its but also nested into each other. Spatial browsing and zooming as well as graphical editing facilities make it easy to structure content in an intuitive way. iMapping builds on a zooming user interface approach to facilitate navigation and to help users maintain an overview in the knowledge space. While a first implementation is being developed, iMapping is still in a conceptual stage. In this paper we describe the iMapping approach and how it tries to combine and extend the advantages of other approaches.
Von Heiko Haller im Text iMapping An iMap is comparable to a large white-board where information items can be positioned like post-its but also nested into each other. Spatial browsing and zooming as well as graphical editing facilities make it easy to structure content in an intuitive way. iMapping builds on a zooming user interface approach to facilitate navigation and to help users maintain an overview in the knowledge space. While a first implementation is being developed, iMapping is still in a conceptual stage. In this paper we describe the iMapping approach and how it tries to combine and extend the advantages of other approaches.
Dieser Text erwähnt ...
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Concept Mapping Software, Wiki in education |
Tagcloud
Zitationsgraph
Volltext dieses Dokuments
iMapping: Artikel als Volltext (: , 563 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2015-05-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.