/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

What is computing?

bridging the gap between teenagers' perceptions and graduate students' experiences
Sarita Yardi, Amy Bruckman
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2007 (Seite 39 bis 50), 2007
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Studies show that teenagers perceive computing to be boring, antisocial, and irrelevant to their lives. We interviewed 13 teenagers from local Atlanta schools and observed over 40 teenagers in after-school technology programs to learn more about their perceptions of computing. We then interviewed 22 graduate students in the Human-Centered Computing and Human-Computer Interaction programs at Georgia Tech in order to learn about the factors that motivated them to pursue degrees in computing. We found that teenagers perceived computing to be boring, solitary, and lacking real-world context, yet graduate students described their research as exciting, social, and having a direct and meaningful impact on the world around them. Our results suggest that there is an opportunity to increase interest in computing among teenagers by bridging the gap between their perceptions of computing and the actual opportunities that are offered in computing disciplines. In this paper, we first describe our interview results. We then discuss our findings and propose a design-based curriculum to teach teenagers core computing principles. The goal of this curriculum is to prepare and motivate them for careers in today's expanding, Internet-based, global economy. We suggest that by portraying computing as an innovative, creative, and challenging field with authentic, real-world applications, we may be able to motivate teenagers to become more excited to pursue careers in computing.

Von Sarita Yardi, Amy Bruckman im Konferenz-Band ICER 2007 im Text What is computing? (2007)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
Peter Denning, Allan Fisher, Jane Margolis, Seymour Papert

Fragen
KB IB clear
Wie ist das Image der Informatik?
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1982    Mindstorms (Seymour Papert) 10, 4, 6, 12, 11, 14, 16, 6, 24, 6, 17, 3420045344582
2002     Unlocking the Clubhouse (Jane Margolis, Allan Fisher) 9, 3, 1, 1, 2, 7, 4, 1, 1, 3, 5, 64024655
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2003    Great principles of computing (Peter Denning) 6, 6, 1, 1, 2, 5, 6, 1, 3, 3, 4, 10331810321

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

  • ICER 2010 - Proceedings of the Sixth International Workshop on Computing Education Research, Aarhus, Denmark, August 9-10, 2010 (Michael E. Caspersen, Michael J. Clancy, Kate Sanders) (2010)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW What is computing?: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 338 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 5
Verweise von diesem Konferenz-Paper 9
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 11313216
20162017