/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

"Archaeology of Information" in the Primary School

Diana Bitto, Claudio Mirolo
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Informatics education at the lower school levels is customarily interpreted as dexterity with the ICTs. However, in our view the importance of such operational abilities has been overstated, whereas the underlying learning objectives and the actual impact on children´s intellectual development are still to be clarified. In this paper we consider a different educational perspective, whose primary aim is to provide children with appropriate mental scaffolding for computer science concepts and methodologies, many of which will be learned only later. Rather than exposing the pupils to a broad span of computing ideas, we essentially focus on representational codes and their potential to disclose new information by simple formal manipulations. Our approach is inspired by the early historical developments of ideas and tools, that allows us: (i) to propose engaging tasks within a background portrayed in the narrative register; (ii) to draw links with the topics of the specific history and mathematics syllabi; (iii) to reflect, at a meta-level, on the cognitive demands of relevant cultural achievements and on their pedagogical implications. After outlining our experience with pupils aged 6 and 9-10, we will briefly discuss children´s subjective perception and feedback, in particular as to the retention of the material learned.

Von Diana Bitto, Claudio Mirolo im Konferenz-Band Informatics in Schools - Sustainable Informatics Education for Pupils of all Ages (2013) im Text "Archaeology of Information" in the Primary School

iconDieses Kapitel erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Mathematikmathematics, Schuleschool

iconAnderswo finden

icon

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 2
Webzugriffe auf dieses Kapitel 311311144224115611231111211112
20132014201520162017