/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Computer Contexts for Supporting Metacognitive Learning

Xiaodong Lin, Florence R. Sullivan
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

A major challenge for both educational researchers and practitioners is to understand why some people seem to learn more effectively than others and to design tools that can help less successful people improve their abilities to learn. In this chapter, we describe the most frequently documented metacognitive learning outcomes including: recall/memory; content learning/problem solving; and social interactions as knowledge acquisition. We then use each of these metacognitive learning outcomes to examine how today´s computer tools have or have not reached their fullest potential to support these learning outcomes and we suggest ways that computers tools can be designed to achieve these outcomes.
Von Xiaodong Lin, Florence R. Sullivan im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Computer Contexts for Supporting Metacognitive Learning

iconDieses Kapitel erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Computercomputer, Kontextcontext, Lernenlearning, Metakognitionmetacognition

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Computer Contexts for Supporting Metacognitive Learning: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 3326 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 5
Webzugriffe auf dieses Kapitel 3321241211121113111121111
20132014201520162017