/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Evolving Educational Pedagogy in Developing Nations

Barry Kort, Rob Reilly
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

The developing countries of the world face many major social challenges, among these challenges is education. It seems that the tendency would be to merely transport current educational pedagogy to these developing nations. But the existing pedagogy primarily fosters the development of ruled-based thinking, which will not suffice given the demands of the current day. Thus a new model for education is in order; one that will address the need: for life-long learning, for learning-how-to- learn, for being able to apply knowledge to unfamiliar circumstances. Developing nations, as many nations of the world do, need new educational pedagogies to foster change to meet new challenges. However developing nations need more than this, they need build, not just rebuild the infrastructure. This creates a situation where bold ideas need to be spawned as old ideas, in many cases, do not exist. Thus in developing nations there is a unique opportunity to: a. build an infrastructure from the ground up, and, b. deploy a novel educational pedagogy without having to confront a well established, well entrenched, infrastructure. This paper offers a novel metamodel for education, which goes beyond the development of rule-based thinkers, to evolve model-based reasoning skills an a model for focusing the intent of education itself. Taken together these two aspects of our novel model for education will provide a new basis for education and for the development of deep reasoning skills within various curricular areas, which will provide the needed tools for those who will confront the coming global village and live in the global community.
Von Barry Kort, Rob Reilly im Text Evolving Educational Pedagogy in Developing Nations

iconDieser Text erwähnt...


Personen
KB IB clear
Mihaly Csikszentmihalyi, Daniel Goleman, Seymour Papert, Jean Piaget
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
Emotionale Intelligenz (Daniel Goleman) 1, 4, 3, 2, 5, 3, 2, 1, 2, 1, 3, 629967066
1936  Das Erwachen der Intelligenz beim Kinde (Jean Piaget) 4, 4, 1, 5, 2, 4, 5, 2, 2, 4, 4, 8334285816
1990Flow (Mihaly Csikszentmihalyi) 56100
1993    Revolution des Lernens (Seymour Papert) 15, 14, 16, 16, 18, 20, 10, 8, 18, 9, 15, 2476163247383

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Evolving Educational Pedagogy in Developing Nations: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 36 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 5
Verweise von diesem Text 9
Webzugriffe auf diesen Text 41113324346211222314122111644122221261433213231131721121113211311522212414121221211221214
2008200920102011201220132014201520162017