/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Beyond «sitting next to each other»

A design experiment on knowledge building in teacher education
Jan van Aalst, Carol K.K. Chan
Zu finden in: Euro-CSCL, 2001

iconZusammenfassungen

This paper describes a design experiment in which we attempted to develop a knowledge building community for participants attending a graduate course in two distant sites. Students in two cohorts—at Simon Fraser University and The University of Hong Kong—participated in a joint course on knowledge building. To support the discourse, we used weekly classes at both sites, a shared Knowledge Forum database, virtual visitations, and video conferences. Using Bielaczac and Collins’ (1999) framework of learning community, we a) discuss the characteristics and evolution of the knowledge building community; b) illustrate how we could Identify and assess knowledge building in online contributions; and c) examine how different modalities of the learning environment support and sustain the development of the community.
Von Jan van Aalst, Carol K.K. Chan Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt im Konferenz-Band Euro-CSCL (2001) im Text Beyond «sitting next to each other»

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
Carl Bereiter

Begriffe
KB IB clear
CSCLComputer-Supported Collaborative Learning, LehrerInnen-Bildungteacher training, Lernenlearning
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2002Education and Mind in the Knowledge Age (Carl Bereiter) 3, 5, 3, 1, 2, 1, 1, 1, 7, 4, 1, 41557754

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

icon1 Erwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.