/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Bücher

Education and Mind in the Knowledge Age

,
Buchcover
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Education and Mind in the Knowledge AgeThis work argues that in today's Knowledge Age, education's conceptual tools are inadequate to address the pressing educational issues and challenges of the times. Two things are required: to get away from the idea of the mind as a container and to understand the role of individual minds in societal knowledge production. An alternative model is proposed that the brain does not actually contain knowledge that we readily conceived of. The need is to understand how a brain thus constituted could sustain knowledgeable, intelligent behaviour. It is this model that needs to be developed in order to have a theory of mind that carries education into the knowledge age. The author situates and elaborates this theory of mind and discusses its practical educational implications. This work draws on new ways of thinking about knowledge and mind, including information processing, cognitive psychology, situated cognition, constructivism, social constructivism, and connectionism, but does not adhere strictly to any "camp". Above all, it is concerned with developing a way of thinking about the mind that works for the new challenges faced by education.
Von Klappentext im Buch Education and Mind in the Knowledge Age (2002)

iconKapitel  Unter den anklickbaren Kapiteln finden Sie Informationen über einzelne Teile des gewählten Werks.

  • 1. Our Oldest Unchallenged Folk Theory at Last Faces Its Day of Reckoning local web 

iconDieses Buch erwähnt ...


Personen
KB IB clear
B. S. Bloom

Begriffe
KB IB clear
Konnektivismusconnectivism , Konstruktivismusconstructivism , Leib-Seele-Problem , situated learning / situated cognitionsituated learning
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1956   Taxonomy of educational objectives (B. S. Bloom) 8, 8, 1, 4, 1, 5, 5, 3, 7, 21, 2, 1 1422513157

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

icon17 Erwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconCo-zitierte Bücher

Das Kapital

(Karl Marx)
Buchcover

Things That Make Us Smart

Defending Human Attributes in the Age of the Machine

(Donald A. Norman) (1994)  local 

Being and Time

(Martin Heidegger) (1962)

Sprechakte

Ein sprachphilosphischer Essay

Speech Acts

(John R. Searle) (1969)
Buchcover

Mind in Society

The development of higher psychological processes

(Lew Semjonowitsch Vygotsky) (1930) local 
Buchcover

Hanging Out, Messing Around, and Geeking Out

kids living and learning with new media

(Mizuko Ito, Sonja Baumer, Matteo Bittanti, danah boyd, Rachel Cody, Becky Herr-Stephenson, Heather Horst, Patricia G. Lange, Dilan Mahendran, Katynka Z. Martínez, C.J. Pascoe, Dan Perkel, Laura Robinson, Christo Sims, Lisa Tripp) (2010)  local web 
Buchcover
Buchcover

Learning Futures

Education, Technology and Social Change

(Keri Facer) (2011) local 

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Our Oldest Unchallenged Folk Theory at Last Faces Its Day of Reckoning: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 64 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)

iconStandorte  Eine Liste von Orten, wo das Objekt physisch vorhanden ist.

IFEFalsch (Dd 299 )

iconBibliographisches Hier finden Sie Angaben um das gewählte Werk zu kaufen oder in einer Bibliothek auszuleihen.

Titel   Format Bez. Aufl. Jahr ISBN          
Education and Mind in the Knowledge Age E Gebunden - 1 2002 0805839429 Swissbib Worldcat Bestellen bei Amazon.de Buy it now!
Education and Mind in the Knowledge Age E Paperback - 1 2002 0805839437 Swissbib Worldcat Bestellen bei Amazon.de Buy it now! Bei Google Books anschauen

iconBeat und dieses Buch

Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er dieses Buch ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.