Analyzing Chat Protocols of Novice Programmers Solving Introductory Programming Tasks with ChatGPTAndreas Scholl, Daniel Schiffner, Natalie Kiesler
Publikationsdatum:
Zu finden in: DELFI 2024, 2024
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Zusammenfassungen
Large Language Models (LLMs) have taken the world by storm, and students are assumed to use related tools at a great scale. In this research paper we aim to gain an understanding of how introductory programming students chat with LLMs and related tools, e.g., ChatGPT-3.5. To address this goal, computing students at a large German university were motivated to solve programming exercises with the assistance of ChatGPT as part of their weekly introductory course exercises. Then students (n=213) submitted their chat protocols (with 2335 prompts in sum) as data basis for this analysis. The data was analyzed w.r.t. the prompts, frequencies, the chats’ progress, contents, and other use pattern, which revealed a great variety of interactions, both potentially supportive and concerning. Learning about students’ interactions with ChatGPT will help inform and align teaching practices and instructions for future introductory programming courses in higher education.
Von Andreas Scholl, Daniel Schiffner, Natalie Kiesler im Konferenz-Band DELFI 2024 im Text Analyzing Chat Protocols of Novice Programmers Solving Introductory Programming Tasks with ChatGPT (2024) Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
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Nicht erwähnte Begriffe | Generative Pretrained Transformer 4 (GPT-4), GMLS & Bildung, GMLS & Schule, Künstliche Intelligenz (KI / AI) |
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Analyzing Chat Protocols of Novice Programmers Solving Introductory Programming Tasks with ChatGPT: Volltext als PDF in der digitalen Bibliothek der GI (: , 537 kByte; : ) |
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.