Bringing research to practice: opportunities in computing education Publikationsdatum:
Zu finden in: Informatikunterricht zwischen Aktualität und Zeitlosigkeit (Seite 35 bis 42), 2023
|
|
Diese Seite wurde seit mehr als 9 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
A significant curriculum shift has taken place over the last decade, with computer science
increasingly becoming included as a subject in countries around the world. Without an established
literature relating to how and what to teach within K-12 computing education, there is a need for
academic research that investigates how we can best support all learners of computing and facilitate
positive learning outcomes. In response to this, the number of research papers and projects focusing
on K-12 computing education has grown substantially in recent years. But does that research involve
practitioners and is it actually impacting on classroom practice? If not, what are the mechanisms
that we can use to ensure that it does? In this short discussion paper accompanying my keynote,
I discuss some of the debates around the area of ‘research-to-practice’ and how the framework of
knowledge mobilisation can provide insights into approaches that we might consider when working
with practitioners in our research.
Von Sue Sentance im Konferenz-Band Informatikunterricht zwischen Aktualität und Zeitlosigkeit im Text Bringing research to practice: opportunities in computing education (2023) Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung) , Informatikcomputer science , Lernenlearning , PRIMM |
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Digitalisierung, Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik), LehrerIn, Schule, Unterricht |
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Bringing research to practice: opportunities in computing education: Volltext als PDF in der digitalen Bibliothek der GI (: , 271 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.