/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Computing in Pre-primary Education

Daniela Bezáková, Andrea Hrušecká, Roman Hrušecký
Zu finden in: Informatics in Schools: Engaging Learners in Computational Thinking (Seite 197 bis 208), 2020 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Informatics in Schools: Engaging Learners in Computational ThinkingIn this paper we present our approach to study whether and how some basic computational pre-constructs (like agent, instruction, sequence, program, record, order) can be developed with preschool children (aged 5 to 6).

In many kindergartens Bee-Bots are used to introduce programming. But Bee-Bots themselves do not offer any visual representation of a program which we think a little bit limiting. To conduct our research, we wanted to use a tool that would enable direct control of an agent and a visual representation of a program as a record. Being inspired by the former work of our colleagues, educational programming environments for lower primary years and research within the Emil project we have designed an educational microworld for pre-school children – Circus.

In Circus environment children control a main character (an acrobat) in order to train it a performance. Instructions for the acrobat are interpreted immediately and a record of given instructions is being made simultaneously. Circus is aimed to be used with an interactive whiteboard by a small group of children and by a teacher moderating the activities of children with the software. The microworld itself is open, it doesn’t present any tasks to be solved.

In the paper we document an iterative process of designing, developing, using, evaluating and analysing a) Circus microworld, b) activities to be done by children in the microworld and related unplugged activities c) methodology for teachers d) worksheets for children in the cooperation with two kindergartens and present some findings.

Von Daniela Bezáková, Andrea Hrušecká, Roman Hrušecký im Konferenz-Band Informatics in Schools: Engaging Learners in Computational Thinking (2020) im Text Computing in Pre-primary Education

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Bee-Bot , Interaktive Whiteboardsinteractive whiteboard , Kinderchildren , Kindergarten , LehrerInteacher , microworldmicroworld , Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4)primary school , Programmierenprogramming , Schuleschool , ScratchJr

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Bildung, Digitalisierung, Eltern, Lernen, Schweiz, Unterricht

iconTagcloud

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Computing in Pre-primary Education: Artikel als Volltext @ Springer (lokal: PDF, 1522 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.