Looking at the Design of Making-Based Coding Activities Through the Lens of the ADDIE ModelSofia Papavlasopoulou, Michail N. Giannakos
|
![]() |
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Making has received growing interest in formal and informal learning environments. However, there is an acute need to investigate and get a deep understanding of the characteristics of making-based coding activities for children and how to appropriately design them. Over 3 years, we conducted empirical studies to investigate children’s learning experience during making-based coding workshops, in which children used a block-based programming environment (i.e., Scratch) and collaboratively created a socially meaningful artifact (i.e., a game). This chapter aims to illustrate and discuss the learning design, using the ADDIE instructional model, and lessons learned based on a making-based coding workshop in Norway, named Kodeløypa.
Dieses Kapitel erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Lee R. Alley , Kathryn E. Jansak , Mitchel Resnick | |||||||||||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | formal learningformal learning
, informal learninginformal learning
, Lernen learning
, maker movementmaker movement
, Norwegen Norway
, Programmieren programming
| |||||||||||||||||||||||||||
![]() Texte |
|
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | Looking at the Design of Making-Based Coding Activities Through the Lens of the ADDIE Model: Artikel als Volltext bei Springerlink ( : , 264 kByte; : ) |
Anderswo suchen 
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.


Lernen
Norwegen
Programmieren

, 264 kByte;
)
Biblionetz-History