/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Measuring the effect of inventing practice exercises on learning in an introductory programming course

Paul Denny, Diana Cukierman, Jonathan Bhaskar
Publikationsdatum:
Zu finden in: Koli Calling 2015, 2015
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

A key determinant of success for novice programmers is the extent to which they practice writing code. In a typical introductory programming course, students are given numerous projects, assignments and lab exercises to work through to develop their confidence and skill. In general, designing and preparing suitable problems for these tasks requires a great deal of time and draws heavily on the experience of the instructor. However, for certain small scale problems, students may be quite capable of inventing their own exercises. In fact, research across various disciplines indicates this can be a useful learning activity in itself.

We explored this idea in an introductory computing course (n > 180) by conducting a randomized, controlled experiment in which a group of students invented programming exercises prior to an exam. Although the created exercises were used by all students in the course for practice, the group that invented them performed significantly better on the exam. Further to this, students perceived the process of inventing exercises as contributing to their learning in the course. We discuss the conditions under which similar approaches may also be successful, and we investigate the quality and difficulty of the student-invented exercises.

Von Paul Denny, Diana Cukierman, Jonathan Bhaskar im Konferenz-Band Koli Calling 2015 im Text Measuring the effect of inventing practice exercises on learning in an introductory programming course (2015)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Paul Denny , Juha Helminen , Jacob Hendrickx , David Hovemeyer , Petri Ihantola , Ville Karavirta , Andrew Luxton-Reilly , Andrei Papancea , Jaime Spacco , Ewan D. Tempero

Begriffe
KB IB clear
Programmierenprogramming
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2011 SIGCSE 2011 (Thomas J. Cortina, Ellen Lowenfeld Walker, Laurie A. Smith King, David R. Musicant) 1, 2, 8, 2, 3, 8, 9, 1, 1, 1, 10, 3 323113383
2013 ICER 2013 (Beth Simon, Alison Clear, Quintin I. Cutts) 7, 4, 1, 5, 2, 4, 7, 11, 2, 2, 7, 3 521303548
2013 Koli Calling 2013 (Mikko-Jussi Laakso, Simon) 4, 2, 2, 4, 4, 2, 6, 11, 1, 1, 8, 2 10912405
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2011 local web  CodeWrite (Paul Denny, Andrew Luxton-Reilly, Ewan D. Tempero, Jacob Hendrickx) 2400
2013 local web  An open platform for managing short programming exercises (Andrei Papancea, Jaime Spacco, David Hovemeyer) 4, 9, 1, 2, 2, 4, 2, 7, 6, 1, 3, 3 143192
2013 local web  Recording and analyzing in-browser programming sessions (Juha Helminen, Petri Ihantola, Ville Karavirta) 2100

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.