/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Defining and Observing Modeling and Simulation in Informatics

Natasa Grgurina, Erik Barendsen, Bert Zwaneveld, Klaas van Veen, Cor Suhre
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Informatics in Schools: Improvement of Informatics Knowledge and PerceptionComputational Thinking (CT) is gaining a lot of attention in education. In this study we focus on the CT aspect modeling and simulation. We conducted a case study analyzing the projects of 12th grade high school informatics students in which they made models and ran simulations of phenomena from other disciplines. We constructed an analytic framework based on literature about modeling and analyzed students´ project documentation, recordings of student groups at work and during presentations, survey results and interviews with individual students. We examined how to discern the elements of our framework in the students´ work. Moreover, we determined which data sources are suitable for observing students´ learning. Finally, we investigated what difficulties students encounter while working on modeling and simulation projects. Our findings result in an operational definition of modeling and simulation, and provide input for future development of both assessment instruments and instructional strategies.
Von Natasa Grgurina, Erik Barendsen, Bert Zwaneveld, Klaas van Veen, Cor Suhre im Konferenz-Band Informatics in Schools: Improvement of Informatics Knowledge and Perception (2016) im Text Defining and Observing Modeling and Simulation in Informatics

iconDieses Kapitel erwähnt ...

iconTagcloud

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Defining and Observing Modeling and Simulation in Informatics: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 216 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.