Defining and Observing Modeling and Simulation in InformaticsZu finden in: Informatics in Schools: Improvement of Informatics Knowledge and Perception (Seite 130 bis 141), 2016
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Computational Thinking (CT) is gaining a lot of attention in education. In this study we focus on the CT aspect modeling and simulation. We conducted a case study analyzing the projects of 12th grade high school informatics students in which they made models and ran simulations of phenomena from other disciplines. We constructed an analytic framework based on literature about modeling and analyzed students´ project documentation, recordings of student groups at work and during presentations, survey results and interviews with individual students. We examined how to discern the elements of our framework in the students´ work. Moreover, we determined which data sources are suitable for observing students´ learning. Finally, we investigated what difficulties students encounter while working on modeling and simulation projects. Our findings result in an operational definition of modeling and simulation, and provide input for future development of both assessment instruments and instructional strategies.
Von Natasa Grgurina, Erik Barendsen, Bert Zwaneveld, Klaas van Veen, Cor Suhre im Konferenz-Band Informatics in Schools: Improvement of Informatics Knowledge and Perception (2016) im Text Defining and Observing Modeling and Simulation in Informatics Dieses Kapitel erwähnt ...
Tagcloud
1 Erwähnungen
- Informatics in Schools: Fundamentals of Computer Science and Software Engineering (Sergei Pozdniakov, Valentina Dagienė) (2018)
- The Second Decade of Informatics in Dutch Secondary Education (Natasa Grgurina, Jos Tolboom, Erik Barendsen)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Defining and Observing Modeling and Simulation in Informatics: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 216 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.