Teachers' Expectations and Experience in Physical ComputingZu finden in: Informatics in Schools: Focus on Learning Programming (Seite 49 bis 61), 2017
|
|
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
In recent years, physical computing has grown in popularity for school education. Children and teenagers learn basic concepts of embedded systems in a creative and motivating manner. We investigate teachers´ expectations towards and first experiences with physical computing to gain a better understanding of their needs in professional development. We developed, conducted and evaluated a qualitative interview study, identified typical benefits (e.g. motivation, direct feedback and tangibility), topics (e.g. algorithms and data structures) and challenges (e.g. acquisition of suitable hardware and necessary preparations) that teachers associate with physical computing and derive recommendations for professional development and supporting measures.
Von Mareen Grillenberger, Finn Henning, Carla Schreiber, Ralf Romeike im Konferenz-Band Informatics in Schools: Focus on Learning Programming (2017) im Text Teachers' Expectations and Experience in Physical Computing Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Teachers´ Expectations and Experience in Physical Computing: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 310 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.