Predictions and Realities: The Influences That Shape Beginning Design and Technology Teachers´ Professional IdentityDenise MacGregor
|
![]() |

Zusammenfassungen

Overall the formation of professional identity is a dynamic and formative process. Mentoring by faculty at a teacher preparation institutions and faculty within the school environment assists new teachers to develop themselves and form their own professional identity. As the feeling of worth of a Design and Technology teacher takes shape, it can lead toward a commitment to the teaching profession. If impressions of teaching worth are not established, teachers can easily become dissatisfied with teaching and consequently leave the profession. It is important that the teaching community takes the time to mentor new teachers and keep their professional identity expanding in positive ways.
This chapter explores the concept of teacher professional identity and how it is developed. Included are a review of factors that shape the identity of Design and Technology teachers. A case study on the development of professional identity of new Design and Technology teachers is presented showing what can be learned from their experiences. Finally, some conclusions are made which the Design and Technology community can use to better prepare its teaching force.
Dieses Kapitel erwähnt ...
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Kinder, Lernen, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Anderswo suchen 
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.