Identity development of CS and IT studentswhat's the role of higher education?
Anne-Kathrin Peters
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2013 (Seite 187 bis 188), 2013
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Zusammenfassungen
How do computer science and engineering IT students become computer scientists or IT engineers and how do they perceive their engagement in the discipline as meaningful? What is the role of education in this respect, and how does education support or hinder students' identity development?
A research project is described, that addresses these questions by studying students' development throughout their first three years in university. Data is collected from students of two study programs at Uppsala University, "Computer Science" and "Engineering IT". It is an explorative study as previous research is sparse. Outcomes are insights into identity development as well as a theoretical framework and research instruments.
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Personen KB IB clear | Maria Knobelsdorf , Jean Lave , Carsten Schulte , Etienne Wenger | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fragen KB IB clear | Wie ist das Bild/Image der Informatik? | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Informatikcomputer science , situated learning / situated cognitionsituated learning , Studienfachwahl | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
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Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik) |
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.