Non-myths about programming Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2010 (Seite 1 bis 2), 2010
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Zusammenfassungen
The decline in enrollment in computer science (CS) is often attributed to "myths" about CS: programming is boring, you have to sit in front of a computer all day, you work alone, jobs are being outsourced, etc. I believe that, by and large, these "myths" are true. Life is just like that for most people and these "myths" are true about almost all occupations, even prestigious one. Teachers, parents are counselors should be telling young people the facts of life, in particular, that CS-related occupations are among the "least worst" in these aspects. The alleged "myths" have led to a proliferation of approaches designed to make introductory CS course "fun." These approaches can be justified if they lead to improved learning by the students, but we must be careful not to plant the false idea that they necessarily correspond to real life.
Bemerkungen
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1 Erwähnungen
- ICER 2012 - International Computing Education Research Conference, ICER '12, Auckland, New Zealand, September 10-12, 2012 (Alison Clear, Kate Sanders, Beth Simon) (2012)
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Volltext dieses Dokuments
Non-myths about programming: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 357 kByte; : 2020-11-28) |
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.