Making it real: exploring the potential of augmented reality for teaching primary school scienceErstpublikation in: Virtual Reality, December 2006, Volume 10, Issue 3, pp 163-174
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit 8 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The use of augmented reality (AR) in formal education could prove a key component in future learning environments that are richly populated with a blend of hardware and software applications. However, relatively little is known about the potential of this technology to support teaching and learning with groups of young children in the classroom. Analysis of teacher–child dialogue in a comparative study between use of an AR virtual mirror interface and more traditional science teaching methods for 10-year-old children, revealed that the children using AR were less engaged than those using traditional resources. We suggest four design requirements that need to be considered if AR is to be successfully adopted into classroom practice. These requirements are: flexible content that teachers can adapt to the needs of their children, guided exploration so learning opportunities can be maximised, in a limited time, and attention to the needs of institutional and curricular requirements.
Von Lucinda Kerawalla, Rose Luckin, Simon Seljeflot, Adrian Woolard im Text Making it real: exploring the potential of augmented reality for teaching primary school science (2006) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Lew Semjonowitsch Vygotsky | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | augmented realityaugmented reality , Kinderchildren , LehrerInteacher , Lernenlearning , Naturwissenschaftnatural sciences , Schuleschool | ||||||||||||||||||
Bücher |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Eltern, Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4), Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Making it real: exploring the potential of augmented reality for teaching primary school science: Artikel als Volltext (: , 221 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.