Measuring Technology Readiness and SkillsZu finden in: Handbook of Research on Educational Communications and Technology (Seite 829 bis 840), 2014
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Traditional and emerging forms of assessment for measuring technology readiness are presented in the context of society´s need for assessing twenty-first century skills. Workforce preparation is identified as a driving force for new forms of assessment, while rapid advances in information technologies offer opportunities for new techniques to emerge. Recent approaches to learning, such as digital game environments, demonstrate that alternative forms of assessment are emerging to fulfill these changing needs. In this chapter the need for technology readiness is introduced in the context of assessing twenty-first century skills. Conceptual and practical considerations are addressed within the categories of foundation skills, technology applications, attitudes toward technology, communicating with technology and digital citizenship. A presentation of emerging assessment techniques leads to discussion of the importance of technology readiness for preparing a productive workforce. In addition, this chapter includes prospects for forms of assessment unique to new digital media.
Von Rhonda Christensen, Gerald Knezek im Buch Handbook of Research on Educational Communications and Technology (2014) im Text Measuring Technology Readiness and Skills Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Digitalisierung , Gesellschaftsociety , item response theory , Lernenlearning , Technologietechnology , WebQuest |
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, LehrerIn, Schule, Unterricht |
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Measuring Technology Readiness and Skills: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 283 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.