Digital Storytelling for Children with AutismSoftware Development and Pilot Application
Konstantina Chatzara, Charalampos Karagiannidis, Sofia Mavropoulou, Dimos Stamatis
Zu finden in: Research on e-Learning and ICT in Education (Seite 287 bis 300), 2014
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Zusammenfassungen
This chapter addresses the potential value of using Digital Storytelling (DS) for teaching social skills to children with Autism Spectrum Disorders (ASD). Despite the effectiveness of storytelling for the education of typically developing children, ist application for teaching children with ASD has not been examined in detail. Within this context, the present chapter describes the Digital Structured Storytelling for Autism (Di.S.S.A.) tool, which is a software application for creating digital stories following a structured learning approach. The application accommodates user´s performance data towards the learning outcomes and provides feedback (to teachers or parents) about children´s progress. The application of Di.S.S.A. has shown a great potential for teaching social skills to children with ASD.
Von Konstantina Chatzara, Charalampos Karagiannidis, Sofia Mavropoulou, Dimos Stamatis im Buch Research on e-Learning and ICT in Education (2014) im Text Digital Storytelling for Children with Autism Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Autismus , Digitalisierung , Kinderchildren , Lernenlearning , storytellingstorytelling |
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Eltern, LehrerIn, Schule, Unterricht |
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Volltext dieses Dokuments
Digital Storytelling for Children with Autism: Software Development and Pilot Application: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 426 kByte; : 2020-11-28) |
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.