An Empirical Evaluation of Using Constructive Classroom Activities to Teach Introductory ProgrammingMark J. Van Gorp, Scott Grissom
Publikationsdatum:
Zu finden in: Computer Science Education 3/2001 (Seite 247 bis 260), 2001
|
|
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Computer science teaching is often based upon the traditional lecture format. However, this methodology may not be the best way to help many students actively understand underlying concepts. This paper explores an alternative pedagogical approach that emphasizes constructive and collaborative learning in CS1 classrooms. After briefly discussing constructivism and providing examples of constructivist techniques in CS1, empirical research results are provided. These results arise from a study that compares different CS1 sections that utilized the techniques at varying frequencies. A positive correlation was found between frequency and mean final exam scores. However, no pair-wise differences between sections were statistically significant. These outcomes and others are discussed in addition to future research design implications.
Von Mark J. Van Gorp, Scott Grissom im Journal Computer Science Education 3/2001 im Text An Empirical Evaluation of Using Constructive Classroom Activities to Teach Introductory Programming (2001) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Catherine Twomey Fosnot , Burrhus F. Skinner | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Informatikcomputer science , Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education , Konstruktivismusconstructivism , Lernenlearning , Programmierenprogramming | |||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Didaktik, Informatikunterricht in der Schule |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
An Empirical Evaluation of Using Constructive Classroom Activities to Teach Introductory Programming: Artikel als Volltext (: , 174 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.