Diese Seite wurde seit 7 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Attendance at classical lectures usually leads to rather poor learning success. A wide variety of studies
show that while lectures are as effective as any other method for transmitting information, they are
inferior in many other dimensions. Lectures are not as effective as discussion methods in promoting
thought and they are ineffective at teaching behavioral skills and subject-related values as well as at
awakening interest in a subject. Still ex-cathedra teaching is a favored way to cope with a high studentto-
teacher ratio. To solve this conflict between organizational and pedagogical requirements, a group
of researchers at the Institute of Teacher Education at the University of Zurich has developed a hybrid
course setting using an online learning platform. Their setting incorporates a dialog among students
within a large lecture class. Furthermore a feedback loop enables the lecturer to continuously adjust
the content of the lecture to the learning process of the students. In this article, the authors first present
the structure of this setting and then illustrate how to implement it by the web-based open source learning
management system OLAT (Online Learning and Training). Based on their research, they focus on
key components for the success of their hybrid dialog. They show how individual and group learning
can be fostered with corresponding assignments, assessments, and assigned roles such as moderators.
Thus, the authors will define their position that the challenge of a large lecture class can be met while
successfully implementing social learning and process-oriented assessments of academic achievement.
Von Tobias Zimmermann, Karen-Lynn Bucher, Daniel Hurtado im Text Hybrid dialog (2010) Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Richard E. Clark , Peter Gallin , Gabi Reinmann , Will Richardson , Urs Ruf | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Learning Management System (LMS) / LernplattformLearning Management System , LehrerInnen-Bildungteacher training , OLAT , Rückkopplung / Regelkreisfeedback loop | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Negative Rückkoppelung, Positive Rückkoppelung / Teufelskreis |
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Volltext dieses Dokuments
Hybrid dialog: Artikel als Volltext (: , 3145 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2017-06-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.