Methods for Evaluating Mobile LearningZu finden in: Researching Mobile Learning (Seite 17 bis 39), 2009
|
|
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Mobile learning differs from learning in the classroom or on a desktop computer in its support for education across contexts and life transitions. This poses substantial problems for evaluation, if the context is not fixed and if the activity can span formal and informal settings. There may be no fixed point to locate an observer, the learning may spread across locations and times, there may be no prescribed curriculum or lesson plan, the learning activity may involve a variety of personal, institutional and public technologies, it may be interleaved with other activities, and there may be ethical issues concerned with monitoring activity outside the classroom. The chapter indicates issues related to evaluation for usability, effectiveness and satisfaction and illustrates these with case studies of evaluation for three major mobile learning projects. The Mobile Learning Organiser project used diary and interview methods to investigate students’ appropriation of mobile technology over a year. The MyArtSpace project developed a multi-level analysis of a service to support learning on school museum visits. The PI project has employed critical incident analysis to reveal breakthroughs and breakdowns in the use of mobile technology for inquiry science learning. It is also addressing the particular ethical problems of collecting data in the home.
Von Mike Sharples im Buch Researching Mobile Learning (2009) im Text Methods for Evaluating Mobile Learning Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Agnes Kukulska-Hulme , John Traxler | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | formal learningformal learning , Lernenlearning , mobile learningmobile learning , UsabilityUsability | ||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | informal learning |
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen
- Der Lernstick in der Schule - Eine empirische Studie zur Akzeptanz und Wirkung eines Lerninstruments im Unterricht (Hans U. Grunder, Christian Finger, Yuliya Romanyuk, Tim Sommer, Patric Raemy) (2013)
Volltext dieses Dokuments
Methods for Evaluating Mobile Learning: Artikel als Volltext (: , 77 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2012-02-13) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.