Audience, structure and authority in the weblog communityCameron Marlow
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This paper is an exploration of the concept of authority as it is manifested in the
community of webloggers. The Blogdex aggregator has been collecting data on the
referential information contained within weblogs for the past 3 years, namely the
hypertext links contained within webloggers’ writing. Using the links between weblogs as
a proxy to social structure, we construct a representation of the social networks of the weblog community and employ social network analysis to describe the aggregate effects
of status. Two measures of authority are explored: popularity, as measured by
webloggers’ public affiliations and influence measured by citation of each others writing.
These metrics are evaluated with respect to each other and with the authority conferred
by references in the popular press.
Von Cameron Marlow im Text Audience, structure and authority in the weblog community (2004) The weblog medium, while fundamentally an innovation in personal publishing has also
come to engender a new form of social interaction on the web: a massively distributed
but completely connected conversation covering every imaginable topic of interest. A
byproduct of this ongoing communication is the set of hyperlinks made between weblogs
in the exchange of dialog, a form of social acknowledgement on the part of authors. This
paper seeks to understand the social implications of linking in the community, drawing
from the hyperlink citations collected by the Blogdex project over the past 3 years. Social
network analysis is employed to describe the resulting social structure, and two
measures of authority are explored: popularity, as measured by webloggers’ public
affiliations and influence measured by citation of each others writing. These metrics are
evaluated with respect to each other and with the authority conferred by references in
the popular press.
Von Cameron Marlow im Text Audience, structure and authority in the weblog community (2004) Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Albert-László Barabási , Mark Granovetter , E. M Rogers | |||||||||||||||||||||||||||
Aussagen KB IB clear | Weblogs erleichtern das Veröffentlichen im Internet | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | CommunityCommunity , HyperlinkHyperlink , Innovationinnovation , Kommunikationcommunication , Permalink , social network analysissocial network analysis , Success to the SuccessfulSuccess to the Successful , Weblogsblogging | |||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Weblogs in education |
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
2 Erwähnungen
- Erkundungen des Bloggens - Sozialwissenschaftliche Ansätze und Perspektiven der Weblogforschung. Sonderausgabe der Zeitschrift kommunikation@gesellschaft (2005)
- Zukunft Weblog?!- Lesen, Schreiben und die Materialität der Kommunikation - Anmerkungen zu einem neuen Typus der Online-Kommunikation aus kommunikationstheoretischer Sicht (Rasco Perschke, Maren Lübcke)
- Bloggen - Pflichtübung oder Passion? - Eine empirische Untersuchung von Knowledge Blogs als Tool des persönlichen Wissensmanagements vor dem Hintergrund der Selbstbestimmungstheorie (Tamara Bianco) (2008)
Volltext dieses Dokuments
Audience, structure and authority in the weblog community: Artikel als Volltext (: , 105 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2018-05-11) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.