Facilitating Pedagogical Practices through a Large-Scale Tablet PC Deployment
Joe Tront
Zu finden in: Computer - September 2007, Volume 40, Number 9 (Seite 62 bis 68), 2007
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Using a multifaceted, collaborative approach, the Virginia Tech College of Engineering has begun to explore the use of Tablet PCs in engineering and computer science courses.
Von Klappentext in der Zeitschrift Computer - September 2007, Volume 40, Number 9 (2007) im Text Facilitating Pedagogical Practices through a Large-Scale Tablet PC Deployment In the fall of 2006, the Virginia Tech
College of Engineering became the
first public college of engineering to
require all incoming students to own
a Tablet PC. The college has developed
an implementation process for
using the devices that includes computer
acquisition, faculty training,
infrastructure modifications, and multiple
assessments for program evaluation.
Initial results of this groundbreaking
program are positive,
showing measurable improvements in
pedagogical practices that are ultimately
expected to lead to learning
improvements.
Von Klappentext in der Zeitschrift Computer - September 2007, Volume 40, Number 9 (2007) im Text Facilitating Pedagogical Practices through a Large-Scale Tablet PC Deployment Dieser Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Computercomputer , Ein Notebook pro StudentIn (ENpS) , One-to-One-ComputingOne-to-One-Computing , Tablet PCTablet PC |
Dieser Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Notebook, Notebooks an Schulen, Tablet PCs in education |
Tagcloud
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen
- Microlearning 2008 - Proceedings of the 4th International Microlearning 2008 Conference (Peter A. Bruck, Martin Lindner) (2008)
- Has the end of chalkboard come? - A survey about the limits of Interactive Pen Displays in Higher Education (Martin Ebner, Walther Nagler)
Anderswo suchen
Beat und dieser Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.