Collaborative Concept Mapping in EducationMajor Research Trends
Josianne Basque, Marie-Claude Lavoie
Zu finden in: Second International Conference on Concept Mapping, 2006
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Zusammenfassungen
Since the late eighties, more and more researchers have been exploring the potential of collaborative concept mapping to support learning. In those studies, students construct concept maps in pairs or in small groups. This paper presents a review of research trends on collaborative concept mapping in education. We present an overview of the theoretical framework, methodology and main results of 39 published studies investigating this topic.
Von Josianne Basque, Marie-Claude Lavoie im Konferenz-Band Second International Conference on Concept Mapping (2006) im Text Collaborative Concept Mapping in Education Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Frank Fischer , Heinz Mandl , Lew Semjonowitsch Vygotsky | |||||||||||||||||||||||||||
Aussagen KB IB clear | Concept Maps fördern das Lernenconcept maps foster learning | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | cognitive load theory (CLT) , Concept MapConcept Map , Concept Mapping SoftwareConcept Mapping Software , Lernenlearning | |||||||||||||||||||||||||||
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1 Erwähnungen
- Handbook of Research on New Media Literacy at the K-12 Level (Leo Tan Wee Hin, R. Subramaniam) (2009)
- Concept Mapping as a Mediator of Constructivist Learning (Gregory MacKinnon)
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Collaborative Concept Mapping in Education: Artikel als Volltext (: , 62 kByte; : 2021-03-21) |
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieses Konferenz-Paper ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.