General Introduction
Zu finden in: Sociable CSCL Environments, 2004
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The emergence of new information and communication technologies (ICT) has provided new opportunities for designing and implementing innovative computersupported
collaborative learning (CSCL) environments enabling group members to learn and work independently of time and space. Although very promising, especially in distance education, this new kind of learning has also introduced a number of
questions about the effectiveness of collaborative learning through CSCL
environments. This chapter is an introduction to this dissertation reporting on the
research undertaken to answer those questions. The chapter starts with a short
overview of the pitfalls and barriers that accounts for phenomena –the impediment of
social interaction and difficulties with achieving group formation and group
dynamics– that complicate effective learning in CSCL environments. This is followed
by a delineation of the activities of the research including the formulation of a
theoretical framework upon which a design of sociable CSCL environments can be
based and the presentation of the hypotheses within the research context. The chapter
concludes with an outline of the structure of the dissertation and a short overview of
the contents of the different chapters.
Von Karel Kreijns in der Dissertation Sociable CSCL Environments (2004) im Text General Introduction Dieses Kapitel erwähnt ...
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Schule |
Tagcloud
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieses Kapitel ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.