/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

General Introduction

Zu finden in: Sociable CSCL Environments, 2004 local web 
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Sociable CSCL EnvironmentsThe emergence of new information and communication technologies (ICT) has provided new opportunities for designing and implementing innovative computersupported collaborative learning (CSCL) environments enabling group members to learn and work independently of time and space. Although very promising, especially in distance education, this new kind of learning has also introduced a number of questions about the effectiveness of collaborative learning through CSCL environments. This chapter is an introduction to this dissertation reporting on the research undertaken to answer those questions. The chapter starts with a short overview of the pitfalls and barriers that accounts for phenomena –the impediment of social interaction and difficulties with achieving group formation and group dynamics– that complicate effective learning in CSCL environments. This is followed by a delineation of the activities of the research including the formulation of a theoretical framework upon which a design of sociable CSCL environments can be based and the presentation of the hypotheses within the research context. The chapter concludes with an outline of the structure of the dissertation and a short overview of the contents of the different chapters.
Von Karel Kreijns in der Dissertation Sociable CSCL Environments (2004) im Text General Introduction

iconDieses Kapitel erwähnt ...

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Schule

iconTagcloud

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieses Kapitel ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.