A Teacher's DashboardMonitoring Students in Tablet PC Classroom Settings
|
Diese Seite wurde seit 15 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Networked Tablet PCs have great potential for improving the learning environment in classrooms. By increasing the capacity for communication among participants, they can raise student engagement in, and teacher awareness of, the class; by allowing for a detailed record of the class to be made, they can facilitate educational research. This thesis presents several studies, spanning the period from fall, 2001, to spring, 2008, exploring these possibilities. An early study used primitive pen-enabled computers to allow sharing of teacher notes and student questions. In several studies, Tablet PCs were used simply to record data, either of the teacher's use of the Tablet PC or of the students' note-taking; we present a variety of analyses of those data. In the spring, 2007, semester, we experimented with a partially self-placed class structure made possible by the use of the Tablet PC. In our last study, several classes were conducted in a traditional manner, but with all participants equipped with Tablet PCs; the sole intervention was the provision of a "dashboard" on which the teacher could see the students' work. In addition to presenting results of student surveys, we discuss the design issues for such dashboards.
Von Klappentext in der Dissertation A Teacher's Dashboard (2009) Diese Doktorarbeit erwähnt ...
Diese Doktorarbeit erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | DyKnow |
Tagcloud
Volltext dieses Dokuments
A Teacher's Dashboard: Gesamtes Buch als Volltext (: , 6539 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und diese Dissertation
Beat hat diese Dissertation während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat diese Dissertation einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.