/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

CS majors' self-efficacy perceptions in CS1

results in light of social cognitive theory
Päivi Kinnunen, Beth Simon
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2011 (Seite 19 bis 26), 2011
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This paper discusses the results of a Grounded Theory study on students experience with introductory programming assignments in the light of social cognitive theory. In previous studies we have found CS majors experienced the process of doing CS1 programming assignments in different ways; but they universally made programming-related self-efficacy assessments along the way. Notably, students may reflect negatively on their self-efficacy after successfully completing an assignment, or positively after struggling with an assignment. CS majors tended to use their comparisons with self and classmates as a base for their self-efficacy perceptions. This paper takes a deeper look at these results from the lens of Bandura's self-efficacy theory with the goal of detailing viable pedagogical interventions to support students' introductory programming course experiences.

Von Päivi Kinnunen, Beth Simon im Konferenz-Band ICER 2011 im Text CS majors' self-efficacy perceptions in CS1 (2011)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW CS majors' self-efficacy perceptions in CS1: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 748 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 6
Verweise von diesem Konferenz-Paper 1
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 21121
20162017