/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Educational Outcomes and Research from 1:1 Computing Settings

Damian Bebell, Laura M. O’Dwyer
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Despite the growing interest in 1:1 computing initiatives, relatively little empirical research has focused on the outcomes of these investments. The current special edition of the Journal of Technology and Assessment presents four empirical studies of K–12 1:1 computing programs and one review of key themes in the conversation about 1:1 computing among advocates and critics. In this introduction to our 1:1 special edition, we synthesize across the studies and discuss the emergent themes. Looking specifically across these studies, we summarize evidence that participation in the 1:1 programs was associated with increased student and teacher technology use, increased student engagement and interest level, and modest increases in student achievement.
Von Damian Bebell, Laura M. O’Dwyer in der Zeitschrift Journal of Technology, Learning, and Assessment (Volume 9) im Text Educational Outcomes and Research from 1:1 Computing Settings (2010)

iconDieser Zeitschriftenartikel erwähnt...


Fragen
KB IB clear
ENpS: Verbessert ENpS den Lernerfolg?
ENpS: Wie verändert ENpS den Unterricht?

Aussagen
KB IB clear
Computereinsatz in der Schule wirkt motivierend

Begriffe
KB IB clear
One-to-One-ComputingOne-to-One-Computing

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

  • Tablet use in schools - a critical review of the evidence for learning outcomes (B. Haßler, L. Major, S. Hennessy) (2015)    

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Educational Outcomes and Research from 1:1 Computing Settings: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 240 kByte; WWW: Link OK 2017-10-11)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Zeitschriftenartikel 14
Verweise von diesem Zeitschriftenartikel 5
Webzugriffe auf diesen Zeitschriftenartikel 42263112121121132111222141111212133111122332212
2011201220132014201520162017