/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

The Finnish Advantage

The Teachers
Pasi Sahlberg
Zu finden in: Finnish Lessons 3.0, 2021 local 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit August 2024. Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden. Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.

iconZusammenfassungen

Finnish Lessons 3.0Chapter 3 is about teachers and the teaching profession in Finland. It examines the crucial role that teachers play in Finland and describes the main features of the teaching profession, teacher education, and teacher responsibilities in Finland. This chapter suggests that whereas high-quality, university-based teacher education and continuous professional development are necessary conditions for attracting the most talented and committed young people into teaching, they are not sufficient alone. Teachers have to be provided with a professional working environment so that they feel dignified and are able to fulfill their moral purposes in schools. This chapter also looks at teacher leadership and its manifestations among Finnish teachers, including the findings from the OECD’s latest Teaching and Learning International Survey (TALIS 2018) regarding the teaching profession in Finland.
Von Pasi Sahlberg im Buch Finnish Lessons 3.0 (2021) im Text Where There’s a Will There’s a Way
Finnish Lessons 3.0This chapter examines the central role that Finnish teachers play and describes how teacher education and a systematic focus on teacher professionalism are making major contributions to transforming Finland’s educational system into a global subject of interest and an object of study. This chapter suggests, however, that it is not enough to improve teacher education or to have “the best and the brightest” teaching in schools. The Finnish experience shows that it is more important to ensure that teachers’ work in schools is based on professional dignity, social respect, and collegiality so that they can fulfill their intention of selecting teaching as a lifetime career, together with their like-minded peers. Teachers’ work should strike a balance between classroom teaching and collaboration with other professionals in school, as this chapter argues. This is the best way to create an image of teaching among young people that will attract young, talented professionals to choose teaching as their career. Before describing current principles and policies related to Finnish teachers and teacher education, it is useful to review some relevant cultural aspects of the teaching profession in Finland.
Von Pasi Sahlberg im Buch Finnish Lessons 3.0 (2021) im Text The Finnish Advantage

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Bildungeducation (Bildung) , Finnland , LehrerInteacher , LehrerInnen-Bildungteacher training , Schuleschool , Teaching and Learning International Survey (TALIS)

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Digitalisierung, Eltern, Kinder, Lernen, Schweiz, Unterricht

iconTagcloud

iconVolltext dieses Dokuments

The Finnish Advantage: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 315 kByte)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.