/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

From Bebras Tasks to Lesson Plans

Graph Data Structures
Lucia Budinská, Karolína Mayerová
Zu finden in: Informatics in Schools. New Ideas in School Informatics (Seite 256 bis 267), 2019 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Informatics in Schools. New Ideas in School InformaticsIn this paper we focused on graph tasks from Slovak Bebras Challenge with the intent to use them as a teaching and learning material. Based on qualitative categorisation of tasks together with quantitative analysis of contestants results we chose three tasks that were the most suitable for lower secondary schools Informatics in Slovakia. We used qualitative research methods to better understand what had caused the most significant problems. Based on these results we have prepared lesson plans with objective to teach pupils to understand, read, edit and to create specific graph structures. Taking Bloom taxonomy into account, worksheets were created and for each learning objective, there is at least one subtask in a worksheet. The main parts of this paper are pre-research and preliminary results of testing worksheets with pupils in the 5th and 6th year. We describe differences between groups based on gender and age. These results help us understand the reasons of contestants’ mistakes in the original tasks and of gender- and grade-specific performance in these tasks. We plan to further develop the lesson plans as we found them valuable not only as a method of research but also as proof that tasks from Bebras Challenge could be used for learning and for teaching.
Von Lucia Budinská, Karolína Mayerová im Konferenz-Band Informatics in Schools. New Ideas in School Informatics (2019) im Text From Bebras Tasks to Lesson Plans

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
B. S. Bloom , Annalisa Calcagni , Valentina Dagiene , Eglė Jasute , Violetta Lonati , Dario Malchiodi , Mattia Monga , Anna Morpurgo

Begriffe
KB IB clear
Informatik-Biber
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1956   Taxonomy of educational objectives (B. S. Bloom) 3, 7, 21, 2, 1, 2, 11, 3, 9, 5, 5, 5 158 25 5 3197
2017 local web  Informatics in Schools: Focus on Learning Programming (Valentina Dagiene, Arto Hellas) 4, 2, 5, 17, 3, 4, 13, 3, 4, 5, 3, 3 17 181 3 544
2018 local web  Constructionism 2018 (Valentina Dagiene, Eglė Jasute) 3, 6, 9, 3, 1, 2, 7, 3, 2, 6, 1, 1 2 33 1 442
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2017 local web  Promoting Computational Thinking Skills: Would You Use this Bebras Task? (Annalisa Calcagni, Violetta Lonati, Dario Malchiodi, Mattia Monga, Anna Morpurgo) 1, 2, 3, 8, 8, 3, 6, 4, 1, 3, 1, 4 4 6 4 155

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW From Bebras Tasks to Lesson Plans: Artikel als Volltext @ Springer (lokal: PDF, 477 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.