Music Computer Technologies in Informatics and Music Studies at Schools for Children with Deep Visual Impairments: From the ExperienceIrina Gorbunovа, Anastasia Govorova
Zu finden in: Informatics in Schools: Fundamentals of Computer Science and Software Engineering (Seite 381 bis 389), 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Music computer technologies (MCT) open up wide opportunities for blind students to more effectively study the diverse content and methods of presentation of educational material in Informatics, contributing to the achievement of positive learning outcomes in a shorter time. This is especially important for children who study in children’s music schools. Mastering of MCT by children with profound visual impairment has a number of characteristic features, which are most clearly manifested in the initial period of studying Informatics. With the help of contemporary computer technologies (speech synthesizers, Braille displays, etc.), as well as due to the possibility of using “hot keys” blind students quickly master many MCT-programs.
Von Irina Gorbunovа, Anastasia Govorova im Konferenz-Band Informatics in Schools: Fundamentals of Computer Science and Software Engineering (2018) im Text Music Computer Technologies in Informatics and Music Studies at Schools for Children with Deep Visual Impairments: From the Experience Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Eltern, Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik), LehrerIn, Lernen, Unterricht |
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Music Computer Technologies in Informatics and Music Studies at Schools for Children with Deep Visual Impairments: From the Experience: Artikel als Volltext @ Springer (: , 182 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.