A Case of Teaching Practice Founded on a Theoretical ModelSylvia da Rosa, Marcos Viera, Juan García-Garland
Zu finden in: Informatics in Schools: Engaging Learners in Computational Thinking (Seite 146 bis 157), 2020
|
![]() |
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This paper tries to clarify the way in which our theoretical model relates to teaching practice in response to questions about how the model could potentially be applied. The theoretical model introduces an extension of Jean Piaget’s general law of cognition to explaining the difference between algorithmic thinking and computational thinking by adequately locating the latter in the specificities of the subject instructing a computer. The teaching practice consists on activities introducing programming in high school mathematics courses. These are organised in a functional programming course to high school mathematics teachers and didactic instances in which the teachers teach their students to program solutions to mathematics problems.Through examples we explain how the model helps teachers in finding a meaning of the popular and controversial expression “computational thinking”. The goal of the didactic instances is to educate students in thinking algorithmically and computationally.
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Peter Denning , Seymour Papert , Jeannette M. Wing | |||||||||||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | computational thinkingcomputational thinking
, LehrerIn teacher
, Mathematik mathematics
, Programmieren programming
| |||||||||||||||||||||||||||
![]() Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||
![]() Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Schule, Unterricht |
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | A Case of Teaching Practice Founded on a Theoretical Model: Artikel als Volltext @ Springer ( : , 823 kByte; : ) |
Anderswo suchen 
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.


LehrerIn
Mathematik
Programmieren



, 823 kByte;
)
Biblionetz-History