Beyond Lockdown: Towards Reliable e-Assessment |
![]() |
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
In modern university education, lectures and accompanying exercises and tutorials
incorporate digital elements to keep up with a general trend of digitalization. These digital elements spread from incorporating online learning management systems into the lectures to the usage of computers and tablets in exercises and tutorials. Despite e-Assessment being a valuable component in form of self-tests and formative assessment, the trend of digitalization has not yet been transferred on examinations. Retaining examinations on paper is often caused by reservations against e-Assessment, but also financial reasons interfere with the establishment of e-Assessment, because maintaining a suitable IT-infrastructure for e-Assessment is expensive in terms of money as well as administrative effort. Bring Your Own Device is a potential solution to this issue, but also poses new challenges regarding the integrity and reliability of examinations, hence potentially boosting
the existing reservations. A common approach for securing e-Assessment is the usage of a so-called lockdown software on the students’ devices, which is intended to ensure that students cannot execute impermissible actions during the examination. This paper exposes the disadvantages of current lockdown approaches in the Bring Your Own Device setting and outlines a novel alternative to securing e-Assessments. It thus contributes to reducing reservations against e-Assessment.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
![]() Begriffe KB IB clear | BYODbring your own device
, E-Assessment E-Assessment
, Learning Management System (LMS) / Lernplattform Learning Management System
, Proctoring
, Universität university
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Hochschule |
Volltext dieses Dokuments
![]() | Beyond Lockdown: Towards Reliable e-Assessment: Konferenzbeitrag als PDF ( : , 280 kByte; : ) |
Anderswo suchen 
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.


E-Assessment
Learning Management System (LMS) / Lernplattform
Universität
, 280 kByte;
)
Biblionetz-History