The Online Self-assessment Mygoalin Supporting Self-regulated LearningUser-Feedback for Optimization
Rebecca Fill Giordano
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
As self-regulated learning (SRL) is the prerequisite and the basis for
lifelong learning, students should be supported in their way of organizing their
learning processes. Therefore, an online self-assessment called mygoalin was
developed based on state-of-the-art theoretical frameworks of educational psychology. This paper deals with the analysis of user-feedback to assess userfriendliness and usability of mygoalin with the aim to optimize the selfassessment tool for students. The qualitative content analysis comprises N = 67
students, who completed mygoalin and then answered different questions
regarding usability and critical issues. The original qualitative answers were
paraphrased based on the qualitative content analysis according to Mayring.
Two categories (I elements and II review type) were defined and a total of 988
paraphrased statements were recorded. Already the number of 604 (60.5%)
positive statements and the frequent mention of the usefulness and userfriendliness, suggest that mygoalin seems to be useful for self-reflection. Of
these, 262 (26.3%) are critical statements and 132 (13.2%) suggest improvements. Qualitative analysis led to certain insights for optimizing mygoalin. The
needs for a revision to improve the usability and an extension of the tool were
discussed. Thus, mygoalin revised has become an online learning assistant
supporting SRL by giving the opportunity for a standardized but still individual
way.
Von Rebecca Fill Giordano im Text The Online Self-assessment Mygoalin Supporting Self-regulated Learning (2018) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Monique Boekaerts , Paul R. Pintrich , Moshe Zeidner | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung) , Lebenslanges Lernenlifelong learning , Lernenlearning , Psychologiepsychology , Selbstreguliertes Lernen , UsabilityUsability | ||||||||||||||||||
Bücher |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Digitalisierung, LehrerIn, Schule, Unterricht |
Tagcloud
Volltext dieses Dokuments
The Online Self-assessment Mygoalin Supporting Self-regulated Learning: Artikel als Volltext (: , 167 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.