A Futures Perspective on Information Technology and AssessmentJason M. Lodge
Zu finden in: Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 665 bis 677), 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Assessment is perhaps the area, like no other, where the utility of information technology in education is tested. The possibilities for assessing using these technologies are expanding rapidly. In particular, new technologies afford possibilities for focusing assessment on learning as an ongoing developmental process, rather than on performance. Building on notions of assessment grounded in measurement theory, there are prospects for assessing students continuously while they learn in a developmental way through the use of data and analytics. The resulting picture of student development will then allow for a more holistic and systemic approach to assessment in the years ahead. While it is often problematic to make predictions about the future, in this chapter, I will attempt to draw on current developments to provide suggestions about where the intersections of assessment and information technologies are likely headed. That future is likely to entail more continuous, personalized forms of assessment that focus heavily on helping students to make better judgments about their own learning and development.
Von Jason M. Lodge im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text A Futures Perspective on Information Technology and Assessment Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Yoon Jeon Kim , Valerie J. Shute | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung) , Informationstechnikinformation technology | ||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||
Texte |
|
Zitationsgraph
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
A Futures Perspective on Information Technology and Assessment: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 213 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.