/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Formative and Stealth Assessment

Valerie J. Shute, Yoon Jeon Kim
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Handbook of Research on Educational Communications and TechnologyAssessing generally refers to the process of gathering information about a person relative to specific competencies and other attributes, in formal or informal learning contexts. This should lead to valid and reliable inferences about competency levels, which in turn may be used for diagnostic and/or predictive purposes. Too often, classroom and other high-stakes assessments are used for purposes of grading, promotion, and placement, but not to enhance learning. In this chapter, we focus on formative assessment which posits that assessment should (a) encourage and support, not undermine, the learning process for learners and teachers; (b) provide formative information whenever possible (i.e., give useful feedback during the learning process instead of a single judgment at the end); and (c) be responsive to what is known about how people learn, generally and developmentally. This type of assessment has as its primary goal improvement of learning, which is critical to support the kinds of learning outcomes and processes necessary for students to succeed in the twenty-first century. It is referred to as 'formative assessment,” or assessment for learning, in contrast to 'summative assessment” (or assessment of learning). This chapter overviews the role of formative assessment in education generally, and also touches on stealth assessment specifically—an ­evidence-based approach to weaving assessments directly into learning environments (Shute, Computer games and instruction. Charlotte, NC: Information Age Publishers, 2011).
Von Valerie J. Shute, Yoon Jeon Kim im Buch Handbook of Research on Educational Communications and Technology (2014) im Text Formative and Stealth Assessment

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Zone of Proximal Development

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Formative and Stealth Assessment: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 350 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.