Recruitment gaming: propositions to users and implications for universitiesGavin Porter
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Social media connectivity, self-assessment appetite, and natural game play inclinations can be leveraged for talent acquisition in the corporate world and in higher education. Games, simulations, and online diagnostic tests target potential users with “play a game, get a job” slogans. This paper examines the platform construction and rationale that recruitment gaming companies pitch to their users, which are often rising seniors or fresh university graduates. Opportunities for human intervention in an otherwise algorithmic setting are examined, and current recruitment platforms are compared to long-standing, non-gamified academic competitions targeting advanced high school students. Easily accessible online platforms offering quick measurement of non-cognitive and personality traits could have a profound impact on the university admissions process in the future.
Von Gavin Porter im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Recruitment gaming: propositions to users and implications for universities Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | gritgrit , Hochschulehigher education institution , social media / Soziale Mediensocial networking software , Spielgame , Universitätuniversity |
Tagcloud
Volltext dieses Dokuments
Recruitment gaming: propositions to users and implications for universities: Volltext als PDF (: , 158 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.