The Effect of Sketching and Tracing on Instructors' Understanding of Student MisconceptionsKathryn Cunningham
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2017 (Seite 301 bis 302), 2017
|
|
Zusammenfassungen
The operation of the notional machine presents a hidden but crucial process in students' understanding of introductory programming. When students trace though code, simulating the operation of the notional machine, this hidden operation becomes evident. When students sketch this trace by physically drawing it, the operation is also visible to peers, tutors, and teachers as well as to the students themselves. Increased accuracy on code reading problems has already been found for students who sketch and trace. I want to explore whether sketching and tracing helps others better understand what a student knows about the notional machine.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Fehlvorstellungen / misconceptions , Fehlvorstellungen beim Programmieren , notional machine , Programmierenprogramming , Programmierkonzepteprogramming concepts |
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Fehlvorstellungen bezüglich Schleifen, Fehlvorstellungen bezüglich Variablen |
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
The Effect of Sketching and Tracing on Instructors' Understanding of Student Misconceptions: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 403 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-08-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.