/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Students´ Success in the Bebras Challenge in Lithuania

Focus on a Long-Term Participation
Gabrielė Stupurienė, Lina Vinikienė, Valentina Dagienė
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The paper deals with students´ participation in the Bebras challenge on Informatics and Computational Thinking in Lithuania in 2010-2015. As noticed, secondary school students have an opportunity to learn the basic informatics concepts during the participation in the Bebras challenge. Analyses of a large amount of data from participants´ task solving records are provided. Additionally, observation of the task difficulty level of the Bebras contest in the past 6 years is presented. The target group, on which a research study was focused, is a group of students who solved tasks 6 years in turn. A detailed overview of their results provides an understanding how the participants have solved tasks over these years. The importance of algorithmic thinking as an opportunity for students to learn and understand the basics of informatics as well as develop their computational thinking skills is emphasised. The results of data analysis highlight the importance of students´ achievements by a long-term participation.
im Konferenz-Band Informatics in Schools: Improvement of Informatics Knowledge and Perception (2016) im Text Students´ Success in the Bebras Challenge in Lithuania

iconDieses Kapitel erwähnt...

iconTagcloud

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.