Students´ Success in the Bebras Challenge in LithuaniaFocus on a Long-Term Participation
Gabrielė Stupurienė, Lina Vinikienė, Valentina Dagienė
Zu finden in: Informatics in Schools: Improvement of Informatics Knowledge and Perception (Seite 78 bis 89), 2016
|
|
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The paper deals with students´ participation in the Bebras challenge on Informatics and Computational Thinking in Lithuania in 2010-2015. As noticed, secondary school students have an opportunity to learn the basic informatics concepts during the participation in the Bebras challenge. Analyses of a large amount of data from participants´ task solving records are provided. Additionally, observation of the task difficulty level of the Bebras contest in the past 6 years is presented. The target group, on which a research study was focused, is a group of students who solved tasks 6 years in turn. A detailed overview of their results provides an understanding how the participants have solved tasks over these years. The importance of algorithmic thinking as an opportunity for students to learn and understand the basics of informatics as well as develop their computational thinking skills is emphasised. The results of data analysis highlight the importance of students´ achievements by a long-term participation.
im Konferenz-Band Informatics in Schools: Improvement of Informatics Knowledge and Perception (2016) im Text Students´ Success in the Bebras Challenge in Lithuania Dieses Kapitel erwähnt ...
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Students´ Success in the Bebras Challenge in Lithuania: Focus on a Long-Term Participation: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 415 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.