/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Teaching Computer Image Processing Subject to Middle School Students

Cognitive and Affective Aspects
Khaled Asad
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Informatics in Schools: Improvement of Informatics Knowledge and PerceptionToday´s youth are making extensive use of technological devices such as smart phones and computers. These devices are based on inter-disciplinary knowledge. Are these young students attracted to learn the computer principles that these devices are based on? Many educators agree that one of the methods to foster learning in school is to connect the topics of study with students´ interests, experiences and daily life, ‘contextual learning´. This paper describes a research aimed at examining the case of teaching a course on computer image processing to middle school students, and evaluating its influence on students cognitively and effectively. The study included the development, implementation and evaluation of a computer image-processing course. The course was taught to 34 9th-grade students in two groups. The control population comprised 64 9th-grade students in three groups. The study included developing an instructional model consisting of four phases: teaching theory, manual and computerized practices, implementing challenging tasks, and projects. Data were collected by using quantitative and qualitative research tools, such as two exams, three projects and a half-opened attitude questionnaire about learning computers, class observations and semi-structured interviews with students and teachers. Findings showed that young students´ achievements were very well in learning principles of image processing. In the mathematics exam, the experimental students´ achievements were significantly higher than the control students´ achievements. The students showed high motivation and great interest in learning the course. Finding showed that the instructional model developed in the study was the main component influencing the experimental students´ achievements and motivation.
Von Khaled Asad im Konferenz-Band Informatics in Schools: Improvement of Informatics Knowledge and Perception (2016) im Text Teaching Computer Image Processing Subject to Middle School Students

iconDieses Kapitel erwähnt ...

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
LehrerIn, Unterricht

iconTagcloud

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.