Pedagogical Content Knowledge for Technology EducationMichael A. de Miranda
Zu finden in: Handbook of Technology Education (Seite 685 bis 698), 2017
|
|
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter presents varied research reports and methodological approaches to studying teacher pedagogical content knowledge (PCK). The ability of a teacher to fluidly transform this knowledge requires that he or she develops PCK skills, so rich forms of instruction that are pedagogically powerful can be provided. This is the essence of PCK. The author presents a model for the analysis of PCK in engineering and technology education. Additionally, several PCK studies are analyzed to unpack the varied complexities and methodological challenges that researchers have encountered when designing and conducting PCK research. A result of this review of PCK research in engineering and technology education, along with PCK research from associated fields, highlights important questions about the need for a conceptual framework and PCK taxonomy that can help guide and inform future PCK research approaches in engineering and technology.
Von Michael A. de Miranda im Buch Handbook of Technology Education (2017) im Text Pedagogical Content Knowledge for Technology Education Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Content KnowledgeContent Knowledge , Pedagogical Content Knowledge (PCK)Pedagogical Content Knowledge , Pedagogical KnowledgePedagogical Knowledge |
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Technological Content Knowledge (TCK), Technological pedagogical content knowledge (TPCK), Technological Pedagogical Knowledge (TPK), Technology Knowledge, TPCK-Modell |
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Pedagogical Content Knowledge for Technology Education: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 197 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.