Exploring Changes in Computer Science Students' Implicit Theories of Intelligence Across the Semester Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2015 (Seite 161 bis 168), 2015
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Zusammenfassungen
Our study was based on exploring CS1 students' implicit theories of intelligence. Referencing Dweck and Leggett's [5] framework for implicit theories of intelligence, we investigated (1) how students' implicit theories changed over the course of a semester, (2) how these changes differed as a function of course enrollment and students' self-regulation profiles, and (3) whether or not implicit theories predicted standardized course grades and performance on a computational thinking knowledge test. For all students, there were significant increases in entity theory (fixed mindset) and significant decreases in incremental theory (growth mindset) across the semester. However, results showed that students had higher scores for incremental than entity theory of intelligence at both the beginning and end of the semester. Furthermore, both incremental and entity theory, but not semester change in intelligence theory, differed based on students' self-regulation profiles. Also, semester change in entity theory differed across courses. Finally, students' achievement outcomes were weakly predicted by their implicit theories of intelligence. Implications for student motivation and retention in CS and other STEM courses are also discussed.
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Nicht erwähnte Begriffe | fixed mindset, Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik) |
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Exploring Changes in Computer Science Students' Implicit Theories of Intelligence Across the Semester: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 997 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-06-28) |
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.