Defining Proficiency Levels of High School Students in Computer Science by an Empirical Task Analysis Results of the MoKoM Project |
![]() |
Zusammenfassungen

In the last few years an interdisciplinary team of researchers in the fields of organizational psychology and didactics of informatics have worked together to develop an empirical sound competence structure model, a measurement instrument and a competence level model. This is considered a relevant step for the reliable assessment of competences and the development of competence based curricula to foster the recent outcome orientation of the German educational system.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Tagcloud
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen 
- Grenzen überwinden - voneinander lernen (Mareen Grillenberger, Andreas Grillenberger) (2025)

- Modellieren im Informatikunterricht? - Eine Analyse bayerischer Schulbücher (Elias Baumgartner, Tilman Michaeli) (2025)

- Modellieren im Informatikunterricht? - Eine Analyse bayerischer Schulbücher (Elias Baumgartner, Tilman Michaeli) (2025)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | Defining Proficiency Levels of High School Students in Computer Science by an Empirical Task Analysis Results of the MoKoM Project: Artikel als Volltext bei Springerlink ( : , 213 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen 
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.



, 213 kByte;
2020-11-28)
Biblionetz-History