'Computer Science in Context' and 'Learning Fields' in Vocational Computer Science Education - Two Unlike Siblings?Zu finden in: ISSEP 2014 (Seite 54 bis 65), 2014
|
|
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Vocational and general computer science education in Germany use different teaching approaches in some areas to educate their students. Despite all differences of the school types and their goals of education, there are concepts and ideas which have separately developed, but cover similar pedagogical, basic concepts. The concept of “Learning Field-orientated Computer Science Education†(LFCS – “Lernfeldkonzeptâ€) in vocational computer science education and “Computer Science in Context†(CSiC – “Informatik im Kontextâ€) in secondary education are such related concepts, as both follow the idea of teaching computer science in an activity-orientated and multidimensional way by developing suitable contexts and learning situations. In this paper we first explore the different aspects of both concepts. Afterwards we compare the similarities and differences of the concepts of “Learning Field-orientated Computer Science Education†and “Computer Science in Contextâ€. As result of this comparison, we derive requirements for a general model of these situated and activity-orientated teaching concepts in computer science education.
Von Simone Opel, Torsten Brinda im Konferenz-Band ISSEP 2014 (2014) im Text 'Computer Science in Context' and 'Learning Fields' in Vocational Computer Science Education - Two Unlike Siblings? Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Berufsschule |
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
'Computer Science in Context†and 'Learning Fields†in Vocational Computer Science Education - Two Unlike Siblings?: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 266 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.