Manipulating media
Helen Caldwell
Zu finden in: Teaching with Tablets, 2015
Diese Seite wurde seit 9 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter looks at how tablets make it easy to combine media to create shareable digital content such as movies, posters, animated characters, green screen effects or talking photos. An important aspect of digital literacy is the ability to combine media in meaningful ways, whether it is computer code, words, numbers, images, sound or video, and tablets can make it much easier to do this. Our ‘Bridgecraft’ case study explores the use of apps for creating purposeful digital artefacts. We will think about how the use of media can enable children to express their ideas and how it can enrich learning when it is used alongside other activities such as drama.
Von Helen Caldwell im Buch Teaching with Tablets (2015) im Text Manipulating media Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Computercomputer , ContentContent , Kinderchildren , Lernenlearning , TabletTablet , Tablets in educationTablets in education , Videovideo |
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Eltern, iPad, LehrerIn, Schule, Unterricht |
Tagcloud
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.