Assessing the Costs and Benefits of Educational TechnologyThomas F. Luschei
Zu finden in: Handbook of Research on Educational Communications and Technology (Seite 239 bis 248), 2014
|
|
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Educational technology is often cited as a means to improve educational outcomes and reduce costs, leading to greater quality and efficiency in learning and instruction. Yet research that attempts to assess the costs and benefits of educational technology is limited, making it difficult for educators and policy makers to make efficient decisions. This chapter reviews international research on the effectiveness, costs, and cost-effectiveness of educational technology and provides a set of core conclusions from this literature. The chapter also describes methodological challenges to assessing costs and benefits of educational technology and suggests areas for future research. The chapter concludes with lessons learned for educators and educational decision makers.
Von Thomas F. Luschei im Buch Handbook of Research on Educational Communications and Technology (2014) im Text Assessing the Costs and Benefits of Educational Technology Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Efficiency (Usability-Dimension)Efficiency , Lernenlearning , UsabilityUsability |
Zitationsgraph
3 Erwähnungen
- Foundations of Educational Technology (J. Michael Spector) (2012)
- Perceived quality of educational technology matters - A Secondary Analysis of Students' ICT Use, ICT-Related Attitudes, and PISA 2012 Test Scores (Dominik Petko, Andrea Cantieni, Doreen Prasse) (2016)
- Digitalisierung in der Bildung - Bericht im Auftrag des Staatssekretariats für Bildung, Forschung und Innovation (SBFI) und der Schweizerischen Konferenz der kantonalen Erziehungsdirektoren (EDK) im Rahmen des Bildungsmonitorings (educa.ch Schweizerisches Medieninstitut für Bildung und Kultur) (2021)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Assessing the Costs and Benefits of Educational Technology: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 245 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.