The need for a systemic approach to technology‑based school innovationsFrancesc Pedró
Zu finden in: Inspired by Technology, Driven by Pedagogy, 2010
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Zusammenfassungen
While access to new digital technology in schools has increased measurably in
the past ten years, it has not been adopted as quickly and intensively as expected
despite policy efforts to promote and support technology-based school innovations.
This chapter explores possible reasons for this response on the part of
schools and teachers from the perspective of systemic innovation. Specifically, it
addresses the question of how more effective knowledge management at the system
level of technology-based school innovations could contribute to educational
change.
Von Klappentext im Buch Inspired by Technology, Driven by Pedagogy (2010) im Text The need for a systemic approach to technology‑based school innovations Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | OECD Organisation for Economic Co-operation and Development | ||||||||||||||||||
Fragen KB IB clear | Warum wird ICT in der Bildung nicht stärker genutzt? | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Digitalisierung , Innovationinnovation , LehrerInteacher , Wissen , Wissensmanagementknowledge management | ||||||||||||||||||
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Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Lernen, Schule, Unterricht |
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.