/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

One-to-One Educational Computing: Ten Lessons for Successful Implementation

Kyle Peck, Karl Sprenger
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 10 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary EducationWhen every student in an educational setting has a powerful computer to use as a learning tool, new options emerge and the benefits in terms of learning and preparation for the world outside of school can increase markedly (Roschelle et al., 2004; Livingston, 2006). However, this is not automatic. As Bielefeldt (2006) reported: High levels of access to technology are transforming schooling. The nature of that transformation is still evolving, but its outlines are emerging. The types of learning activities are different. Attitudes toward school are different. Relationships between school and the community change. There are also new tensions that arise, such as conflicts between new learning models and old policy models, and between new outcomes and old assessments. (p. 1)
As the ratio of benefits compared to cost continues to improve, as international competitiveness becomes a more pressing national priority (Friedman, 2005), and as higher-order skills are identified as important learning outcomes (Pink, 2005), more and more schools will turn to one-to-one computer to student ratios to boost educational productivity (Bonifaz and Zucker, 2004; Livingston, 2006). In fact, Livingston (2006) estimated that in the USA alone, by 2006, there would be more than 14,000 public schools and thousands more independent and parochial schools offering one-to-one learning environments. America´s Digital Schools 2006 (Greaves Group and Hayes Connection, 2006) substantiated the boom in one-to-one computing, estimating based on their research that 24% of US School districts are in the process of transitioning to one-to-one.
Von Kyle Peck, Karl Sprenger im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text One-to-One Educational Computing: Ten Lessons for Successful Implementation

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Computercomputer, Lernenlearning, One-to-One-ComputingOne-to-One-Computing, Schuleschool

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW One-to-One Educational Computing: Ten Lessons for Successful Implementation: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 144 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.